Followers

Wednesday, November 25, 2009

SAMBUNGAN TM POINT KEPONG

assalamualaikum...
dah dekat 5 bulan jugak la tak update blog nih.. nih nak cite sikit pengalaman pahit manis aku keje kat tm point kepong..... ok sambil ditemani coke secawan dan lagu cake "i will survive" aku akan memulakan cite....

tanggal 16 april... ketika tu aku telah dengan jayanya menghadirkan diri aku ke mutiara bangsar utk interview nak join tm point kepong.. sesi interiew senang jek.. masuk, jawab soalan dengan jayanye pastu abes.. malam sebelumnye tu aku ade jugak la bace tip jawab soklan interview.. ade jugak la satu 2 aku gune.. hehehe.. tapi itu semua dusta belake... yang paling best skali mase tukang interview tanye soklan last?? mase tu aku dah btol2 dah nak kuar pintu.. die tanye "ko sanggup ke keje kat mane2 kiteorg hantar??" aku dengan selamber jawab.. " memane je encik.. janji dapat" hehhehe.. cam siot je kesungguhan....

17 april.. aku tgh tolong makcik aku jual makan kat kantin sekola agama kat klang.. sambil curah air dalam gelas 60 sen, telefon berbunyi... mase tuh aku tukang jage air.. selalu jugak buat magik kat budak2.. hehehe.. tapi yang aku geram bebudak panggil aku pakcik.. biorkan.. sampai mase deorang lak terkene.. hehehe.. ok pas tepon bunyi aku jawab la ngan angkuh.. pastu ade berita cambes la sebab aku dah dierima keje kt tm point.. tp kt kepong.. camne la nak buat.. nak pegi pon tak tau... hehehe

21 april..... aku kene lapor diri kat kepong.. sampai kat kepong, kene masuk bilik bos... pastuh cam bese la sebagai bos yg dedikasi (katenyer) aku diberitahu pasal tm point ni... seme tmpt bos tunjuk... bilik server mahupun.. hehehe.. lupe nak cite.. mase datang ayah ngan mak aku antar... terharu..sayang kat dieorang.. hehehe.. aku ni pemalu sikit.. tak tau nak buat ape 1st day... senyum2 camtuh je a aku... hehehe.. mase ari ni si alijah belanje mc d breakfast set kalo tak silap aku.. sebab die nak pindah... aku dengan sedan silu makan la mengadap punch card.. 1st day langsung tk kuar dari tm point.. rilek belakang tuh je.. pastu diam.. cam cacat ade jugak.. pastu mase petang dh nak balik tuh tetibe ade org belanje makan kek.. arijadi bos lame hupenyer.. join sekaki lagi aku... sambil segan ala2 senyap aku telan jugak kek tuh.. hahahah.. tak sangka aku ni penyegan rupenyer..

minggu pertama, aku dok kaunter reception.. mase tu kalo tak silap mr maniam ngan kak ji.. so kak ji ajar aku potong potong potong line tepon.. cikgu 1st aku.. hehehe.. garang org ganu nih.. pastu dalam pada aku semangat keje tu tetibe aku eksiden moto.. 4 ari jgk tak gi keje.. awal2 dah buat hal mc... pastu lepas seme berjalan lancar aku kene dok kaunter msos.. mase tu cekgu aku si is.. tak garang tapi geram2 je aku.. die lantaknyer aku dok kaunter pastu die dok belakang aku.. cine yg aku serve tu pon cam geram je sebab lambat... gune cass mase tuh. seme aku tulis senang nak ingat..

lepas 2 bulan aku kene pindah ke kaunter stx.. dok sini cekgunyer ferd ngan brader mad.. ferd ok la ajar lemah gemalai, dan tak marah2, tapi kalo ngan mad.. aiiiii, padan kene marah je la aku..hehehe tapi aku tebalkan muke jugak bertanya.. bak kate org tua malu bertanya maka tak cinta kan.. ade sekali tu aku salah terpotong stx.. tapi pakai emel la.. mase tuh aku tade emel lagi.. so gune emel brader mad.. cuak aku siot... pastu lak borang aku tak tau kat sape.. susah hati aku mase cuti sabtu ahad tuh.. lelame aku cam terpikir.. rupenyer abang macho kite si KHALID suda bagi borang sama aku mintak tolong emel..lega seh... tapi si kalid ni satu die tak check borang org tuh bebetol... naseb bek org tuh pon salah jugak... dan lagi satu seb baik mase tuh kalo potong stx 2-3 ari dah boleh install balik... kalo tak satu je perkataan "MASAK"..

lepas 2 bulan kat stx aku kene masuk kaunter cs....... jeng jeng jeng.. takut jugak memule.. tapi aku kan sempoi.. au amal kan petua aku "malu bertanya maka tak cinta" so aku mmg rajin la bertanya pada seme org... mase nih aku banyak bertanye kat si poon.. si poon ni lak bile aku tanye ayat die "brapa mau kasi" naik minyak aku.. dahlah pepagi makan nasi minyak kenkadang nasi lemak... die tanye lak camtuh.. seb baik die ajar.. kalo tak mau aku kungfu kan die... heheheh.. tapi die ok la, ajar masuk punyer.. lepas tuh lak lame pastu ade 3 org awek baru masuk... sekali bile dah masuk 3-3 bini org dah.. seme pangkat bos lak tuh.. mase tuh KAK LILY dah tercabar sebagai org no 3 hahahahahaha... is la kuat kutuk kak lily.. sian die.. nasib bek dapat minum coke... sejuk ati die.. ase dok kaunter cs ni memacam la cite die masalah org nih.. kenkadang ade yg hepi ngan aku.. kenkadang ade yang geram ngan aku.. tapi banyak yang hepi la.. hehehe

aku mase kat kepong tak penah datang lambat keje... sebulan ade la 2-3 kali je dtg lambat.. tu pon sebab lepak kat NZ Curry House.. makan roti canai kuah kari TAJAM hahaha... kendian bile tibenyer bulan 9 yakni bersamaan ngan bulan ramadan.. aku ngan is terkandas... dalam bulan 9 tuh aku 2-3 kali je datang cepat.. tu pon ari sabtu... sebab ikot time bese.. start dari ari tuh aku nyer punch card betukar hijau... pastubertukar merah.. pastu bertukar hijau balik pastu bertukar merah sampai sudah.... itu pasal la aku terkejut tengok is nyer punch card skang suda jadi putih kalo tak silap aritu.. aku ingat stok punch card merah abes.. tapi mmg die dah tukar kaler. syabas is..

aku tgk bile dah lemame aku dok kt tmpoint ni aku makin kenal ngan org sebab dieorang mmg mudah mesra.. aku lak tunjuk la taring sebenar aku... ade je ayat2 membunuh aku bagi kat seme org.. tak kire sesape.. kecuali bos no 1 ngan no 2.. sebab mmg jarang borak ngan dieorang... hehehe...

perasaan malu aku mase mule2 masuk jugak dah bertukar... kalo dulu tunggu org pelawa 2-3 kali baru nak jamah makan goreng pisang... sekarang tanpa diundang aku mengeluarkan ayat "eh ni saya punya ke nih... time kasih ye" hehehe.. selambe je sebat... tapi makanan yang dikhaskan utk org ramai la.. makanan org aku tak sebat... aku tau halal haram.. hehehe

mase bulan pose jugak aku sebenarnyer dalam proses berenti isap rokok.. tapi mase tuh si poon lak ajak aku isap sekali sekale... bulan pose ermmmm = berbuka= makan banyak= isap rokok pon sodap.... hehehe.. start pade situ dah hilang terus azam aku nak berenti... tros sangkut.. tapi satu kebest san warga kepong nih dieorang mmg kuat belanje makan... ade je majlis makan2.. banyak buat kenduri dieorang nih.. aku ingat lagi mule2 masuk aku saiz 36 jek.. pastu berkembang jadi saiz 38.. tak leh buat apa.. dengan akak lori la.. mamak tepi bank la mamak al monis la... memacam... even mamak buat opening kedai.. mamak ali kot.. mentang2 makan free cepat je pegi... siap bawak balik bungkus lagi.. ngalahkan org gi rewang..

ntah la, sepanjang aku dok kt tmpoint kepong nih mmg berharga.. walaupon kene marah, kene maki, kene baling henset, tapi boleh bergelak lagi reramai.. tu pasal la happy je gi keje... (cume yg tak hepinyer sebab kne bangun awal) aku mmg respek dieorang nih.. lupekan tensen dan teruskan hidup... sebenarnyer mmg banyak lagi cite yang tak ditulis.. sebab banyak sangat...tapi memang aku akan kenang kepong sebagai tmpt keje pertama aku la.... dengan akan sekerja yang baik.. meman syok la dok situ... hehehe.. ok la sampai sini je kot.. korang pon dah tau kan situasi kepong nih (TM kepongan).. so buat ape aku nak cite bebanyak.. nnt bosan lak... so adios..
aku akan sambung lagi selepas aku kene rokok sebatang..

1 comment:

Teratak pena said...

wa.....wa..... jangan nangis le... apa macam? ada berani masuk balik????